Publisert: Mandag 7. desember 2020 Land Rover

I årets globale Top Gear Awards 2020 stikker vår nye toppmodell Land Rover Defender av med prisen som årets bil. Modellen sikret seg også den ettertraktede “Unstoppable Force”-prisen, og feirer med et skikkelig løft.

– Årets Bil er en utmerkelse utviklet for de beste av de beste. Vi erkjenner at det å bytte ut et bilikon som Defender er en misunnelsesverdig oppgave, forteller Jack Rix, redaktør i Top Gear Magasinet.

Han fortsetter med å fortelle om den utpregede testen, der teamet tok nye Defender gjennom den namibiske ørkenen, i tøffe omgivelser. Både 110- og 90-modellen ble testet, med forskjellige motoralternativer.

– Det er den tøffeste terrengbilen vi noen gang har testet. Gratulerer til alle i Land Rover, avslutter Rix.

I toppsjiktet

For å feire utmerkelsen har Land Rover gått sammen med Top Gear for å bevise at nye Defender er verdig tittelen “Unstoppable Force”. Den ultimate styrketesten ble utført ved å henge tre umodifiserte Defender 110-modeller etter hverandre fra en kran, ved bruk av slepekroker.

Testen fant sted på Gaydon i Warwickshire, og alle modellene var, naturligvis, utstyrt med Adventure Pack.

Den nye prisen er en av 30 globale utmerkelser nye Land Rover Defender har hentet hjem i løpet av året. Merkbare priser inkluderer Motortrends 2021, Autocars beste SUV 2020 og Parkers beste Off-Roader.

Publisert: Mandag 16. november 2020 Land Rover

“En takk til bilen: #bilenerfremtiden”

På tide å heve stemmen? Bilen er fremtiden.

Vi i Insignia ønsker å kaste oss på bølgen hvor vi takker for bilen og blir med i dugnaden BilNytt har startet for å «takke bilen». Det er viktig at vi som driver med bil snakker bilen opp og at vi alle tenker over hvor mye bilen betyr i vår hverdag. Spesielt i tider som vi er inne i nå. Bilen hjelper til med å kjøre barna i barnehagen, besøke bestemor som ligger på sykehjem, komme deg på jobb hver dag og den får oss opp på fjellet på vinteren. 

– De som er imot bilen snakker fryktelig høyt og får fryktelig mye plass i mediene. Kanskje er det på tide at vi også hever stemmen? sier Christian Lagaard til BilNytt.no. Han håper den nye videoen blir en påminnelse om hva bilen faktisk betyr i livene våre.
BilNytt.

Se videoen her:

En takk til bilen: #bilenerfremtiden from BilNytt.no on Vimeo.

Les hele saken her. 

Publisert: Tirsdag 1. oktober 2020 Jaguar

Jaguar E-Type, eller XK-E, er en av Jaguars sportsbiler som ble produsert mellom 1961 og 1974. Modellen skilte seg fra sine konkurrenter og var adskillig billigere. På 14 år ble det solgt mer enn 70 000 eksemplarer og modellen ble bygget i tre ulike utgaver; “Series 1″, Series 2” og “Series 3”.

 

I mars 2021 vil Jaguar Classic feire 60 års jubileum av den ikoniske E-Type og vil produsere seks matchende modeller med restaurerte 3.8 liter E-Type som Limited Edition. E-Type 60 Edition-spesifikasjonen vil inkludere minnedetaljer og eksklusive eksteriørfarger. Hver modell av E-Type 60 Edition-bilene hyller to av de eldste og mest kjente sportsbilene fra Jaguar E-Type: ‘9600 HP’ og ’77 RW ‘, som spilte sentrale roller i avdukingen av bilen ved verdenspremieren i Genève, Sveits i mars 1961.

Jubileumsutgaven er klar til bestilling allerede nå og du som kunde kan ta direkte kontakt med Jaguar Classic for mer informasjon og bestilling. 

En Opalescent Gunmetal Grey 3,8-liters Coupé med fixed head registrert ‘9600 HP’ var en av de to første Jaguar E-Type som ble avduket for et håndplukket utvalg av gjester på Parc des Eaux Vives. Kjørt direkte til Sveits fra Coventry kvelden før lanseringen, ankom PR-sjef Bob Berry kun minutter før de første testkjøringene. Med en enestående reaksjon på E-Typen som resulterte i en overveldende etterspørsel, ble den legendariske Jaguar Test and Development Engineer Norman Dewis bedt om å droppe alt han hadde i hendene å kjøre en British Racing Green 3,8-liters Roadster registrert ’77 RW ‘ fra Coventry til Genève over natten. Begge bilene ble også brukt til tester av pressen, som beviste bilens oppsiktsvekkende ytelse – inkludert toppfarten på 250 km/t – matchet de jetfly inspirerte linjene som ble pusset opp i en vindtunnel av aerodynamikeren Malcolm Sayer. Hver E-Type 60-utgave bygget av teamet på Jaguar Classic Works-anlegget i Warwickshire, vil være en eksisterende 3,8-liters E-Type fra 1960-tallet, fullstendig restaurert til eksklusiv 60-årsjubileums-hyllestspesifikasjon.

Publisert: Mandag 28. september 2020 Morgan

Det som skulle bli den 45.Vårmønstringen måtte avlyses. Forhåpningen om en Høstmønstring måtte også avlyses. Men vi lar oss ikke knekke av Covid-19.

Som den første klubb i Norge – og kanskje også i verden – arrangerer Norsk Sportsvogn Klubb i stedet Digitalmønstringen 2020!

Den går av stabelen søndag 11. oktober klokka 15.00, med direktesending på YouTube, og med livestreaming via Facebook.

Hvordan skal du delta?

Du deltar med rett og slett å sende inn bilde av din sportsvogn. På det meste har vi hatt over 1.000 biler med på Vårmønstringen. Nå som hele landet kan være med, uten å kjøre en meter, håper vi at denne rekorden blir slått. Under direktesendingen blir bildene med mest «likes» vist og kommentert, og alle er med i en fotokonkurranse om det beste sportsvognbildet.

Legg ut bilder av bilen din på Instagram med emneknaggen #NSKVM2020

Og vi kan love deg flotte premier fra Dekkmesteren og Michelin, og fra Car Spa.

FOTOKONKURRANSE PÅ DIGITALMØNSTRINEN

Vi inviterer dere til å sende inn bilde av din egen sportsvogn, både før og under selve mønstringen. Det er ingen begrensning om hvor mange bilder man kan delta med. Legg ut bilder av bilen din på Instagram med emneknaggen #NSKVM2020. Det vil konkurreres i to klasser:

  • Årets coupé
  • Årets cabriolet

En jury bestående av fotograf Egil Nordlien og VM-veteranene Henning Hansen og Inge Mauseth, vil under sendingen kåre beste bilde i de to klassene. Og en av vinnerne vil også kåres til «Årets sportsvogn».

Det vil under sendingen bli vist ett utvalg av bildene, og dere kan jo alle følge med på bildene og gi deres egne «likes».

Premie til vinneren i hver av de to klassene er ett sett med sommerdekk fra Dekkmesteren og Michelin Norge, og den av vinnerne som kåres til «Årets sportsvogn» får i tillegg en eksklusiv vaskepakke fra Car Spa.

Publisert: Mandag 28. september 2020 Land Rover

FØRSTE DEFENDER I VERDEN SOM KJØRER HELT UTSLIPPSFRITT

Med 400 hestekrefter, lavere driftskostnader, og CO2-utslipp på kun 74g per kilometer, er modellen, satt i helelektrisk modus, verdens første Defender med mulighet for utslippsfri kjøring.

Defender Plug-In Hybrid, P400e, er den mest drivstoffseffektive Defenderen noensinne. Den gjør 0-100 km/t på 5,6 sekunder med en helelektrisk rekkevidde på opptil 43 km. Land Rover har nå elektrifisert alle sine Range Rover-modeller og følger etter med både Discovery Sport Plug-In Hybrid og den nye Defenderen. Modellen kommer med en rekke nye drivlinjer og designforbedringer og den populære modellen gjenskapt for eventyr, uansett livsstil. Defenderen kombinerer en 2,0liters firesylindret bensinmotor med en 105 kW elektrisk motor.

2021 Land Rover Defender kommer med større utvalg av lakkfarger, blant annet Yulong White, Silicon Silver og Carpathian Grey, tilgjengelig i kombinasjon med et utvalg av kontrastfarger til taket.
Flere tilleggsalternativer i den nye 21-modellen er:
– Premium LED-frontlykter
– Meridian Sound System
– Head-Up Display
– Tåkelys

PHEV-modellen er kun tilgjengelig som 110 modell og leverer samme uovertruffne off-road egenskapene som tidligere og en blanding av komfort og ytelse. Defender P400e gjør 0-100 km/t på 5,6 sekunder med en toppfart på 209 km/t. Off-road funksjonene fungerer like godt i helelektrisk modus, og bilen har samme taueevne som de andre modellene, med opptil 3000 kg.

Standard på alle Defender P400e:
– 20” felger
– Elektrisk luftfjæring og ladeport
– Type 3-ladekabel (valgfri type 2-kabel er også tilgjengelig)
Med type 3-ladekabel kan du lade din Defender til 80% på ca. to timer.

PHEV-drivlinjen gjør også overlegne terrengegenskaper mulig, ved hjelp av den elektriske motoren og den kraftige bensinmotoren, slik at du kan møte naturen helt uten lyd. Spesifikt for P400e er den regenerative bremsingen. Denne er en viktig komponent for å kunne oppnå en god helelektrisk kjøreopplevelse, men også ønsket rekkevidde.

Send oss en forespørsel på mail her

Publisert: Fredag 25. september 2020 Land Rover

«Hollænderseilasen Driven by Insignia» – Til tross for situasjonen rundt Covid-19 ble seilasen gjennomført, også i år. 

Siden 1970

«Hollænderseilasen Driven by Insignia» har vært arrangert hvert år siden starten i 1970 – og skulle dermed ha markert og feiret 50 stolte år – akkurat på samme måte som Norges Seilforbund som ble etablert samme år og den første Range Roveren ble lansert. Det ble ingen feiring i år – og festtalene og blazeren må vente ett år til.

Corona-versjon

Dette har dog medført at det rent sportslige har fått alt fokus – og det er strengt tatt det som må være det viktigste. Oppslutningen om årets Corona-tilpassede arrangement har vært over all forventning og vi ble med ett Norges største seilarrangement med 176 deltagende båter. – Altså større en Færderseilasen. Start og mål foregikk i år ved Filtvet Fyr og Villa Malla og den tradisjonelle seilerfesten i Son måtte i år ofres av hensyn til Covid-19.

Starten gikk lørdag formiddag fra kl. 11.00 – og alle klassene var vel avgårde kl. 12.40 – Alle deltagerne kom seg vel i mål innen fristen (maksimaltiden kl. 01.00 natt til søndag, etter en fantastisk dag på fjorden med nordavind og sol hele dagen! Mange fornøyde seilere!

Langsiktig sponsor

«Hollænderseilasen Driven by Insignia» eies og organiseres av Norsk Havseiler- og Krysserklubb, og arrangeres i samarbeid med Kongelig Norsk Seilforening og Son Seilforening.  I 2018 engasjerte Norsk Havseiler- og Krysserklubb (NHK) SportsPartner AS for å bistå i organisering og utviklingen av «Hollænderseilasen Driven by Insignia». Det medførte blant annet at i 2019 involverte Jaguar og LandRover-forhandleren Insignia seg sterkere i arrangementet og satte sitt tydelige preg på arrangør-byen Son, med bla. en stor bilutstilling, servering og underholdning til glede for både seilere lokalt næringsliv og innbyggere. Seilasen byttet navn til ««Hollænderseilasen Driven by Insignia» og Insignia har befestet sitt engasjement gjennom å forlenge sitt sponsorat i flere år.  Insignia og øvrige sponsorer er viktige både mht utviklingen og oppmerksomheten av seilasen og er representert i samarbeidsgruppen gjennom SportsPartner.

«Endringer er enkelt – forbedringer er krevende!»

Samarbeidet mellom de 3 arrangørklubbene fungerer godt – med sportslig fokus, kontinuerlig utvikling og forbedring på agendaen. Det planlegges ingen større endringer for «Hollænderseilasen Driven by Insignia» i årene som kommer – da vi opplever at deltagernes gode oppslutning og tilbakemeldinger er en bekreftelse på at måten dette gjennomføres på er bra.

Publisert: Fredag 25. september 2020 Land Rover

RANGE ROVER FYLLER 50 ÅR

Jubileumsmodellen hyller 50 år med innovativt design og overlegen ingeniørkunst. I 1970 så vår første Range Rover lyset. Siden det har bilen utviklet seg og Range Rover-familien har vokst.

I juni 2020 fylte vår ikoniske Range Rover 50 år. Den permanente firehjulsdriften, bilens elegante design og den ikoniske midjelinjen lever fortsatt videre siden verdenspremieren i 1970. Modellen har utviklet seg og vår tidløse luksus-SUV har nå selskap av en rekke familiemedlemmer som fører arven videre; Range Rover Sport, Range Rover Evoque og Range Rover Velar. Siden den gang har også alle modellene til Range Rover blitt elektrifisert og nå lansert som Plug-In Hybrider – sammen med Discovery Sport PHEV og nye Defender PHEV.

Alle med kapasiteten til å ta deg hvor som helst, når som helst, uansett vær, stigning og underlag.

Klikk for kampanjeside her