Publisert: Tirsdag 1. oktober 2020 Jaguar

Jaguar E-Type, eller XK-E, er en av Jaguars sportsbiler som ble produsert mellom 1961 og 1974. Modellen skilte seg fra sine konkurrenter og var adskillig billigere. På 14 år ble det solgt mer enn 70 000 eksemplarer og modellen ble bygget i tre ulike utgaver; “Series 1″, Series 2” og “Series 3”.

 

I mars 2021 vil Jaguar Classic feire 60 års jubileum av den ikoniske E-Type og vil produsere seks matchende modeller med restaurerte 3.8 liter E-Type som Limited Edition. E-Type 60 Edition-spesifikasjonen vil inkludere minnedetaljer og eksklusive eksteriørfarger. Hver modell av E-Type 60 Edition-bilene hyller to av de eldste og mest kjente sportsbilene fra Jaguar E-Type: ‘9600 HP’ og ’77 RW ‘, som spilte sentrale roller i avdukingen av bilen ved verdenspremieren i Genève, Sveits i mars 1961.

Jubileumsutgaven er klar til bestilling allerede nå og du som kunde kan ta direkte kontakt med Jaguar Classic for mer informasjon og bestilling. 

En Opalescent Gunmetal Grey 3,8-liters Coupé med fixed head registrert ‘9600 HP’ var en av de to første Jaguar E-Type som ble avduket for et håndplukket utvalg av gjester på Parc des Eaux Vives. Kjørt direkte til Sveits fra Coventry kvelden før lanseringen, ankom PR-sjef Bob Berry kun minutter før de første testkjøringene. Med en enestående reaksjon på E-Typen som resulterte i en overveldende etterspørsel, ble den legendariske Jaguar Test and Development Engineer Norman Dewis bedt om å droppe alt han hadde i hendene å kjøre en British Racing Green 3,8-liters Roadster registrert ’77 RW ‘ fra Coventry til Genève over natten. Begge bilene ble også brukt til tester av pressen, som beviste bilens oppsiktsvekkende ytelse – inkludert toppfarten på 250 km/t – matchet de jetfly inspirerte linjene som ble pusset opp i en vindtunnel av aerodynamikeren Malcolm Sayer. Hver E-Type 60-utgave bygget av teamet på Jaguar Classic Works-anlegget i Warwickshire, vil være en eksisterende 3,8-liters E-Type fra 1960-tallet, fullstendig restaurert til eksklusiv 60-årsjubileums-hyllestspesifikasjon.

Publisert: Mandag 28. september 2020 Morgan

Det som skulle bli den 45.Vårmønstringen måtte avlyses. Forhåpningen om en Høstmønstring måtte også avlyses. Men vi lar oss ikke knekke av Covid-19.

Som den første klubb i Norge – og kanskje også i verden – arrangerer Norsk Sportsvogn Klubb i stedet Digitalmønstringen 2020!

Den går av stabelen søndag 11. oktober klokka 15.00, med direktesending på YouTube, og med livestreaming via Facebook.

Hvordan skal du delta?

Du deltar med rett og slett å sende inn bilde av din sportsvogn. På det meste har vi hatt over 1.000 biler med på Vårmønstringen. Nå som hele landet kan være med, uten å kjøre en meter, håper vi at denne rekorden blir slått. Under direktesendingen blir bildene med mest «likes» vist og kommentert, og alle er med i en fotokonkurranse om det beste sportsvognbildet.

Legg ut bilder av bilen din på Instagram med emneknaggen #NSKVM2020

Og vi kan love deg flotte premier fra Dekkmesteren og Michelin, og fra Car Spa.

FOTOKONKURRANSE PÅ DIGITALMØNSTRINEN

Vi inviterer dere til å sende inn bilde av din egen sportsvogn, både før og under selve mønstringen. Det er ingen begrensning om hvor mange bilder man kan delta med. Legg ut bilder av bilen din på Instagram med emneknaggen #NSKVM2020. Det vil konkurreres i to klasser:

  • Årets coupé
  • Årets cabriolet

En jury bestående av fotograf Egil Nordlien og VM-veteranene Henning Hansen og Inge Mauseth, vil under sendingen kåre beste bilde i de to klassene. Og en av vinnerne vil også kåres til «Årets sportsvogn».

Det vil under sendingen bli vist ett utvalg av bildene, og dere kan jo alle følge med på bildene og gi deres egne «likes».

Premie til vinneren i hver av de to klassene er ett sett med sommerdekk fra Dekkmesteren og Michelin Norge, og den av vinnerne som kåres til «Årets sportsvogn» får i tillegg en eksklusiv vaskepakke fra Car Spa.

Publisert: Mandag 28. september 2020 Land Rover

FØRSTE DEFENDER I VERDEN SOM KJØRER HELT UTSLIPPSFRITT

Med 400 hestekrefter, lavere driftskostnader, og CO2-utslipp på kun 74g per kilometer, er modellen, satt i helelektrisk modus, verdens første Defender med mulighet for utslippsfri kjøring.

Defender Plug-In Hybrid, P400e, er den mest drivstoffseffektive Defenderen noensinne. Den gjør 0-100 km/t på 5,6 sekunder med en helelektrisk rekkevidde på opptil 43 km. Land Rover har nå elektrifisert alle sine Range Rover-modeller og følger etter med både Discovery Sport Plug-In Hybrid og den nye Defenderen. Modellen kommer med en rekke nye drivlinjer og designforbedringer og den populære modellen gjenskapt for eventyr, uansett livsstil. Defenderen kombinerer en 2,0liters firesylindret bensinmotor med en 105 kW elektrisk motor.

2021 Land Rover Defender kommer med større utvalg av lakkfarger, blant annet Yulong White, Silicon Silver og Carpathian Grey, tilgjengelig i kombinasjon med et utvalg av kontrastfarger til taket.
Flere tilleggsalternativer i den nye 21-modellen er:
– Premium LED-frontlykter
– Meridian Sound System
– Head-Up Display
– Tåkelys

PHEV-modellen er kun tilgjengelig som 110 modell og leverer samme uovertruffne off-road egenskapene som tidligere og en blanding av komfort og ytelse. Defender P400e gjør 0-100 km/t på 5,6 sekunder med en toppfart på 209 km/t. Off-road funksjonene fungerer like godt i helelektrisk modus, og bilen har samme taueevne som de andre modellene, med opptil 3000 kg.

Standard på alle Defender P400e:
– 20” felger
– Elektrisk luftfjæring og ladeport
– Type 3-ladekabel (valgfri type 2-kabel er også tilgjengelig)
Med type 3-ladekabel kan du lade din Defender til 80% på ca. to timer.

PHEV-drivlinjen gjør også overlegne terrengegenskaper mulig, ved hjelp av den elektriske motoren og den kraftige bensinmotoren, slik at du kan møte naturen helt uten lyd. Spesifikt for P400e er den regenerative bremsingen. Denne er en viktig komponent for å kunne oppnå en god helelektrisk kjøreopplevelse, men også ønsket rekkevidde.

Send oss en forespørsel på mail her

Publisert: Fredag 25. september 2020 Land Rover

«Hollænderseilasen Driven by Insignia» – Til tross for situasjonen rundt Covid-19 ble seilasen gjennomført, også i år. 

Siden 1970

«Hollænderseilasen Driven by Insignia» har vært arrangert hvert år siden starten i 1970 – og skulle dermed ha markert og feiret 50 stolte år – akkurat på samme måte som Norges Seilforbund som ble etablert samme år og den første Range Roveren ble lansert. Det ble ingen feiring i år – og festtalene og blazeren må vente ett år til.

Corona-versjon

Dette har dog medført at det rent sportslige har fått alt fokus – og det er strengt tatt det som må være det viktigste. Oppslutningen om årets Corona-tilpassede arrangement har vært over all forventning og vi ble med ett Norges største seilarrangement med 176 deltagende båter. – Altså større en Færderseilasen. Start og mål foregikk i år ved Filtvet Fyr og Villa Malla og den tradisjonelle seilerfesten i Son måtte i år ofres av hensyn til Covid-19.

Starten gikk lørdag formiddag fra kl. 11.00 – og alle klassene var vel avgårde kl. 12.40 – Alle deltagerne kom seg vel i mål innen fristen (maksimaltiden kl. 01.00 natt til søndag, etter en fantastisk dag på fjorden med nordavind og sol hele dagen! Mange fornøyde seilere!

Langsiktig sponsor

«Hollænderseilasen Driven by Insignia» eies og organiseres av Norsk Havseiler- og Krysserklubb, og arrangeres i samarbeid med Kongelig Norsk Seilforening og Son Seilforening.  I 2018 engasjerte Norsk Havseiler- og Krysserklubb (NHK) SportsPartner AS for å bistå i organisering og utviklingen av «Hollænderseilasen Driven by Insignia». Det medførte blant annet at i 2019 involverte Jaguar og LandRover-forhandleren Insignia seg sterkere i arrangementet og satte sitt tydelige preg på arrangør-byen Son, med bla. en stor bilutstilling, servering og underholdning til glede for både seilere lokalt næringsliv og innbyggere. Seilasen byttet navn til ««Hollænderseilasen Driven by Insignia» og Insignia har befestet sitt engasjement gjennom å forlenge sitt sponsorat i flere år.  Insignia og øvrige sponsorer er viktige både mht utviklingen og oppmerksomheten av seilasen og er representert i samarbeidsgruppen gjennom SportsPartner.

«Endringer er enkelt – forbedringer er krevende!»

Samarbeidet mellom de 3 arrangørklubbene fungerer godt – med sportslig fokus, kontinuerlig utvikling og forbedring på agendaen. Det planlegges ingen større endringer for «Hollænderseilasen Driven by Insignia» i årene som kommer – da vi opplever at deltagernes gode oppslutning og tilbakemeldinger er en bekreftelse på at måten dette gjennomføres på er bra.

Publisert: Fredag 25. september 2020 Land Rover

RANGE ROVER FYLLER 50 ÅR

Jubileumsmodellen hyller 50 år med innovativt design og overlegen ingeniørkunst. I 1970 så vår første Range Rover lyset. Siden det har bilen utviklet seg og Range Rover-familien har vokst.

I juni 2020 fylte vår ikoniske Range Rover 50 år. Den permanente firehjulsdriften, bilens elegante design og den ikoniske midjelinjen lever fortsatt videre siden verdenspremieren i 1970. Modellen har utviklet seg og vår tidløse luksus-SUV har nå selskap av en rekke familiemedlemmer som fører arven videre; Range Rover Sport, Range Rover Evoque og Range Rover Velar. Siden den gang har også alle modellene til Range Rover blitt elektrifisert og nå lansert som Plug-In Hybrider – sammen med Discovery Sport PHEV og nye Defender PHEV.

Alle med kapasiteten til å ta deg hvor som helst, når som helst, uansett vær, stigning og underlag.

Klikk for kampanjeside her

 

Publisert: Torsdag 19. november 2019 Morgan

Beklageligvis ble det i Finansavisen Motor feilaktig invitert til lørdag 27. november.

Dagen er ONSDAG, datoen er fortsatt 27.november og arrangementet starter kl 18:00.

Velkommen!

Vi vil presentere modellene: Plus Six, 3-Wheeler, en helt unik 1960-modell Plus 4, en 4/4, en Plus 8 og en Roadster.

Vi får også besøk av Bjørn Schage og Knut Hallan som vil holde foredrag for oss om blant annet kjøreopplevelser, Himalaya Challenge og Rally Monte Carlo. Carl Henrik vil også presentere vår helt unike Plus Six som står i vårt showroom.

Denne First Edition «Moonstone» tilbyr en moderne vri på Morgan’s silhuett. Isblå metallic utvendig som passer perfekt sammen med de nye 19 tommers Plus Six-hjulene i frostet grå. Ytterligere frostet grå detaljer inkluderer a-stolper, grill og sideskjermer, alt sammen for å gi en moderne estetikk.

Picture of Morgan Plus Six in sunset

Picture of Morgan Plus Six

Bilen er i fargen Liquid Chrome Blue Metallic

Picture of Morgan Plus Six interior

Dark Blue Soft Grain premium leather

Se alle våre leveringsklare Morgan modeller her.

Publisert: Onsdag 13. november 2019 Aston Martin

DBX, Aston Martins første luksus-SUV. Modellen skal etter planen avdukes i siste kvartal av 2019 og skal bygges på Aston Martin Lagondas St Athan-anlegg; deres topp moderne fabrikk.

Vi hos Insignia har tre stk. på vei til oss for levering våren 2020.

Picture of interior on Aston Martin DNX

Få mer informasjon fra Aston Martin her!

 

Publisert: Onsdag 30. oktober 2019 Jaguar / Land Rover

Som hovedsponsor av Hollænderseilasen er vi stolte av å ha tatt del i H.M Kongens Seilerstipend som ble delt ut til årets seilere – FX Jentene.

Verdige vinnere blant mange gode kandidater.

Årets seilere.

ÅRETS SEILERE 2019: Helene Næss og Marie Rønningen. Foto: Morten Jensen, Norges Seilforbund.

H.M Kongens Seilerstipend er et spleiselag, der deler av startavgiften fra Skagen Race, Færderseilasen og Hollænderseilasen, samt direkte støtte fra KNS (Kongelig Norsk Seilforening), Norges Seilforbund, Norsk Havseiler- og Krysserklubb, Hankø Yacht Club og oss på Insignia til sammen utgjorde årets bidrag til stipendet.